Saturday, January 17, 2015

Percaturan Allah pasti tepat

subhanaAllah..
kuasa Allah ini besar. . dan bila kita banyak buat dosa dengan segala kerja kerja kita.inshaAllah,mestilah kita dpat yg same mcm diri kita yang dulu,dan yang paling seronok ialah kita ingat dia dalam doa.minta pada Dia..ye,mungkin sekarang dia tak nampak masa depan dia dengan kita.apa yang penting kita doakan dia baik-baik sahaja. . walaupun dia tidak memberi khabar berita,kita kena jugak ambil berat pasal dia.iaitu mellui doa..dia jugak dah berpesan dgn lia.ingat dia dalam doa sudah cukup..xpe2 lia faham,dia nak ajar kita erti kesabaran.tapi dalam mas yang sama,kena jugak ambil berat dan beri nasihat kepada dia.

kalau betul jadi,pasti jiwa lia menjadi lebih tenang dari sekarang..takpe,buat masa ni,lia masih boleh lagi hidup tanpa mereka.banyak lag benda yang lia boleh buat untuk masa depan sebelum bersama dengan yang halal..

betul tu pesan mama,jangan kawan-kawan je.nanti tak jadi.tapi kalau tengok dari segi penerimaan mak dia,macam boleh teruskan.siap ajak datang rumah lagi.tapi demi menjaga nama mama,lia paksa jugak dia jumpa mama.mana tahu apa yang mama cakap n mak dia cakap tu betul.so skrg,walaupun encik sue masih declare as friend je,lia akan setia mendoakan hubungan kami baik-baik sahaja dan diredhaiNya.. apa yang penting sekarang ini,teruskan hidup.minta kepadaNya.letak nama dia dalam doa..betul,kita tak tahu jodoh Allah.tapi klau lia sudah buat yang terbaik dan keyakinan lia tinggi..harapnya dia jugak dapat buat keputusan yang terbaik dengan keyakinan yang tinggi dariNya.

lia cuma berpandukan pada Allah sahaja semua perkara ini..mungkin kita tak cukup baik untuk dia,tapi biar dia sedar.kita ini ingin bawa dia ke syurga.sekali lagi,pwrcaturan Allah itu sentiasa tepat.semuanya benda yang sama berlaku,cumanya kita ini buat keputusan yang tepat atau ke arah maksiat..alhamdulilah,setakat ini masih lagi dapat kawal diri agar tidak bersamanya sepanjang masa.dan berani memberi nasihat agar dia lebih bersedia.agar dia dapat membimbing kita ke arah kebaikkan.dan sama2 bergerak menuju ke syurgaNya. lia kena jugak tahan bersabar,dan tenang untuk hadapi semua ini..harapnya,dia betul-betul tidak tersilap langkah.dan dibukakan pintu hatinya..inshaAllah..

No comments:

Post a Comment