Sunday, January 11, 2015

Jauh

subhanaAllah..

kenapa lia rasa jauh sangat dari dia lepas mengorbankan dia ? ditmabah pula dengan cerita,mak dia setuju nak berbesan dengan mama lia... hurmm,apakah ini petunjuk illahi atau memang ini takdir kami? .lia rasa bersalah dengan mama,mama segan and malu dengan mak long..mereka sudah ingin mengenali keluarga lia,jika benar jadi tidak mengapa tapi kalau tak menjadi ? macammana ? kerana hubungan kami setakat sebuah persahabatan.mungkin jugak boleh jadi teman tapi lia segan,lia tak berani nak temankan dia untuk tempoh yang lama.mungkin dia nak tengok sejauh mana lia boleh bersama dia,tapi hakikatnya lia nak bersama dia dengan cara yang halal.lia harap sangat dia faham sebab kenapa.lia harap sangat dia boleh faham status - status lia yang lia tujukan kepada dia.lia takkan tag,takkan ape2 semua tapi lia cume nak bagi dia faham yang lia juga ada perasaan untuk dia pertimbangkan.

lia harap sangat yang dia dapat buat keputusan yang baik,semoga Allah bukakan pintu hati dia untuk pilih jalan yang benar.

mungkin memang mak dia sudah terima lia dengan baik...
tapi lia tidak berlaku jujur dengan dia.lia cakap mama reject dia..tapi hakikatnya mama suruh lia bagi dia masa..sebab dia belum ready.tapi ni kalau dah sampai famili dia tahu..aduhh..malu angat,tujuan lia nak berkawan sahaja,ye kami kawan sahaja. lia berharap perhubungan direstui kedua ibu bapa je,barulah selesa kita nak bersama dia tpi itupun kalau boleh inginkan lafaz pernikahan baru betul-betul rasa selesa..

biarlah Allah sahaja yang uruskan hati-hati kami.kuatkanlah hati kami ya Allah..jauhkanlah diri kami daripada maksiat.dekatkanlah kami dengan syurgaMu..

No comments:

Post a Comment