Friday, December 19, 2014

rindu

adush..kenapa perlu perasaan rindu itu?
sebabnya,kita sudah jauh dari Allah..
lia,tolonglah sedar hoi.kau bukan rindu dia..kau rindu Allah.itu je.
Allah rindukan kau jugak.tolong sedar.
sedarlah...pergi isthikharah,tingkatkan keyakinan kau.
tingkatkan keyakinan dia terhadap kau.
pastkan hubungan kau dan dia menjadi kerana Allah....tipu kalau kita takde perasaan jeles tengok orang lain bahagia..serieslah jeles..tapi kerana sikap dia yang sabar dan rilek.aku pun sabar dan rilek menghadapi hari hari aku.dialah semangat aku.dialah yang mengajar aku erti bersabar dan rilek..benarkah dia boleh ubah hati aku?benarkah dia boleh jadi bapa kepada anak-anak aku?...mungkin persoalan ini akan terjawab?...mungkin keyakinan aku sendiri boleh membantu,tapi aku sudah penat meletakkan harapan..dia memerlukan aku bila perlu je..itu je,tpi bukankah itu namanya bertolak ansur,saling memerlukan.?...sedikit,sedih bila kengkawan cakap,dia takkan hargai kita.sebenarnya dia lebih teruk berbanding sebelum ini.malah,hanya memberi harapan,tanpa declaration,dan terus mencari kita bila susah..tidaklah,aku faham sikap dia..dia sebenarnya easy going stuff macam aku..kalau boleh dia taknak menyusahkan orang.dia lebih gemar bergerak bersendirian.dan bersosial bersama kengkawan yang berbeza..senang cerita,perangai kitorang sama..tapi hingga kini,memasing taktahu dengan hati.
yeahh,hati,yang orang sering persoalkan.tapi tak siapa tahu.itu je.

No comments:

Post a Comment