Friday, December 19, 2014

rindu

adush..kenapa perlu perasaan rindu itu?
sebabnya,kita sudah jauh dari Allah..
lia,tolonglah sedar hoi.kau bukan rindu dia..kau rindu Allah.itu je.
Allah rindukan kau jugak.tolong sedar.
sedarlah...pergi isthikharah,tingkatkan keyakinan kau.
tingkatkan keyakinan dia terhadap kau.
pastkan hubungan kau dan dia menjadi kerana Allah....tipu kalau kita takde perasaan jeles tengok orang lain bahagia..serieslah jeles..tapi kerana sikap dia yang sabar dan rilek.aku pun sabar dan rilek menghadapi hari hari aku.dialah semangat aku.dialah yang mengajar aku erti bersabar dan rilek..benarkah dia boleh ubah hati aku?benarkah dia boleh jadi bapa kepada anak-anak aku?...mungkin persoalan ini akan terjawab?...mungkin keyakinan aku sendiri boleh membantu,tapi aku sudah penat meletakkan harapan..dia memerlukan aku bila perlu je..itu je,tpi bukankah itu namanya bertolak ansur,saling memerlukan.?...sedikit,sedih bila kengkawan cakap,dia takkan hargai kita.sebenarnya dia lebih teruk berbanding sebelum ini.malah,hanya memberi harapan,tanpa declaration,dan terus mencari kita bila susah..tidaklah,aku faham sikap dia..dia sebenarnya easy going stuff macam aku..kalau boleh dia taknak menyusahkan orang.dia lebih gemar bergerak bersendirian.dan bersosial bersama kengkawan yang berbeza..senang cerita,perangai kitorang sama..tapi hingga kini,memasing taktahu dengan hati.
yeahh,hati,yang orang sering persoalkan.tapi tak siapa tahu.itu je.

persahabatan dan nikmat

"sebelum mendapat kebahagiaan itu,
masih ada lagi kebahagiaan yang boleh aku selami dan nikmati.

walaupun itu hanya persahabatan,ia amat bermakna bagiku.
jika benar kau yakin,yakinlah diriku hanya untukmu.

terima kasih kawan."

seronok bersahabat dengan dia,dia yang sabar dan rilek.dan sebenarnya dia setia.dia ada kawan rapat zaman sekolah,dan setakat ini lia nampak hubungan dia dengan kawan dia tu,memang persahabatan.lia faham orang macam dia.maksudnya,dia suka orang tu,tapi dia taknak terlalu bagi harapan.dia taknak kawan dia terlalu terkongkong.dan akhirnya dia telah menunjukkan bahawa dia masih setia dengan kawan dia.hingga ke ipta masih lagi berhubung.

hal ini,lia cuma,memberi pendapat,bukan nak memburukkan dia,cuma satu hari nanti mungkin dia makin keliru dengan kawannya dan masih tidak pasti untuk pilih yang mana satu.
seperti yang lia lalui sekarang ini,adalah sama seperti dia.

sedih,lia tahu dia ada agenda lain,kerana dia nak mengelakkan diri dia daripada digossipkan oleh kawan-kawannya.setelah lia memarahi dia.
seronok sangat dia gunakan cara itu,untuk menutup aib lia.owh,terima kasih awak.tapi malangnya,mulut orang tak boleh nak tutup.

kawan dia dan kawan lia yang keep gossip us.mungkin itu satu doa.tapi lia tak tahu.
sekarang ini,Allah sedang menguji lia,untuk yakin bahawa dia adalah untuk lia.tapi....tapi...lia rasa,keyakinan lia hanya terletak pada dia.
lia dah bagi hint kat dia,tapi taktahulah dia dapat agak ke tak..

semakin hari,semakin dia diam..dia cube mengelak daripada lia..mungkin lia boleh sedih sendiri,tapi kesedihan itu boleh ditukar dengan mencari sahabat2 lia..sahabat,yang mengenal erti enjoy.membahagiakan lia.cukup bahagia. tapi takpe,lia lebih suka jauh daripada dia.sebab lia tahu,dia tak reply sebab dia nak doakan lia.inshaAllah..

kau masih kembali

assalamualaikum..

nampaknya,lama sudah lia tak berblog disini..
membawa jiwa lara.

sesungguhnya perancangan Allah itu memang terbaik.
lepas kita hilang seseorang,seseorang yang kita cintai.cintai bukan kerana Allah.subhanaAllah.jika benar lia ini untuk dia,pasti dia sudah lama bertungkus lumus untuk dapatkan lia.
seperti seorang ini,lia cuma nampak dia ni sabar dan rilek..tenang je..tapi bila dengan semua orang pun dia memang tenang dan rilek.
ada orang kata,tu jodoh.benarkah?
tapi sejauh manakah jodoh itu???
bukankah jodoh itu rahsia Allah.
kenapa nak bagi tips-tips yang berkenaan tunjuk jodoh?stress sedikit di situ..
huhu..itulah,perancangan Allah itu lebih indah.

berharap satu hari nanti,lia dapat suami yang baik dan sabar melayan kerenah lia.
tenang je lihat wajah dia.lia teringat kat dia,tapi lia malas nak berhubung dengan dia.
walaupun kami tidak selalu berhubung.tidak selalu contact.malah kalau jumpa,selalu gaduh dan perang mulut.kuikui...sampailah satu hari,lia rasa semakin hari dia semakin yakin yang lia boleh menjadi teman hidup dia.inilah harapan,harapan yang kita tak pasti lagi yang dia tu betul ke untuk dia.apa yang penting sekarang ini,ialah doa yang tidak putus.doa yang kita mintak dari Allah.itulah cinta Allah.kita yakin Allah hadirkan dia untuk kita.tpi masalahnya sekarang ni awak yang tak yakin dengan kita.
masalah tak ready lagi.
takpe awak,kita bagi masa.