Saturday, May 25, 2013

assalamualaikumm.

susah kan bila kita ada rasa sayang kat orang tu,tapi si dia hanya layan kita sambil lewa..
lagi2 bila kita mintak ikatan yang sah dan diberkati.
saya yakin dia jodoh saya,tpi kenapa ye perasaan sayang tu ade lagi?..
kalau dia bukan jodoh kita,mestilah kita dengan mudahnya melepaskan kita cume persoalan saya,kenapa susah nak lepaskan dia..
dan dia plak,buat hal kat kita,dan kita rasa yg bukan2 je..
itu tandanya kita sayang dia kan?
tapi kenapa dia suke bagi alas an yang sama untuk menangguhkan pernikahan kami.
saya memang xboleh hidup tanpa dia..
saya rasa kami berdua kena bertindak secepat mungkin sebelum perjalanan ini menjadi semakin susah.
Allah mengajar saya erti kekuatan,sebab sebelum ini saya tak pernah kuat dlam dugaan yang dihadapi..
saya tak nak perhubungan kami terhenti macam tu sahaja..
saya tak boleh hidup tanpa dia..
saya takkan berkahwin dengan sesiapa selain dia..
Ya Allah,
dengarlah rintihan hambaMu ini.
bukakanlah pintu hati kami.
permudahkanlah perjalanan kami untuk membina masjid yang kau redhai..
permudahkanlah kami untuk mengikut jalan yang benar kepadaMu.
jauhkanlah diri kami dari godaan syaitan.
saya memang teringin sangat berubah ke arah kebaikan.

bagilah hambaMu ini peluang untuk bersama orang yang ku cintai ya Allah.
kau kuatkanlah hatiku ini ya Allah.sesungguhnya engkau yang menjaga hatiku ini ya Allah.

terasa sangat terseksa,lagi2 bila mama saya menghalang,
ya Allah bukakanlah pintu hati kedua ibubapaku untuk menerima Mohd Hafizan ya Allah..
bukakanlah pintu hati mereka ya Allah.
sesungguhnya hanya engkau tempat aku mengadu ya Allah.
engkau Maha Penyanyang,Maha  Pemurah Maha mengetahu Maha Pemaaf.
berilah aku peluang untuk menghadapi segala dugaan dan ujianMu dengan penuh tabah ya Allah.
kuatkanlah hatiku ini ya Allah..
berilah aku peluang untuk membawa Mohd Hafizan ke syurgaMu ya Allah.

kau kuatkanlah hati ini Ya Allah..
aku perlukan dia untuk berubah ya Allah.
bawalah kami ke jalan yang benar.